Bye Bye Vietnam

29 juli 2018 - Hong Kong Island, China

We moeten heel vroeg op. De taxi komt om 6.15 uur om ons naar Da Nang Airport te brengen. Geen tijd voor ontbijt, maar tot onze verbazing krijgen we een heel lekker klaargemaakt ontbijt mee voor onderweg. Heerlijk watermeloen en tosti’s en van die lekkere kleine banaantjes. Wat zijn ze toch ontzettend lief hier! Dat wordt nog wennen als we weer thuis zijn.... Het is leuk om onderweg iedereen zo vroeg alweer bezig te zien op straat. Voor het eerst hebben we een taxi die echt irritant en best gevaarlijk rijdt,  nou ja dan hebben we dat ook nog even mee gemaakt. Na een korte vlucht van 2 uur komen we aan in Hong Kong. Yes, een knalblauwe lucht, de zon schijnt! Die hebben we nog niet veel gezien in Vietnam. We wilden eigenlijk lekker makkelijk een taxi nemen maar dan blijkt dat we er 2 nodig hebben. Dit vinden we toch onhandig en duur. Dus op naar de trein en de metro. Na even wat uitzoekerij blijkt dit veel sneller, makkelijker en goedkoper. Binnen no time lopen we door Hong Kong met onze rugzak op, op zoek naar ons appartement. Deze ligt vlakbij een metro station en hebben we snel gevonden. Het complex met toren flats en omliggende mall heet Olympian City, Oof vraagt zich af dit gebouwd is voor de Olympische sporters....daar zijn we nog steeds niet achter.  Via een luxe entree met portier en code om binnen te komen gaan we naar de 38e verdieping. Het appartement is prima en kijkt tussen de gebouwen door op het water.  We hebben ondertussen wel trek gekregen en zoals beloofd gaan we op zoek naar de Mc Donald. Het is zondag en niet normaal druk, overal zijn heel veel mensen. In de mall komen we een Beyblade toernooi (speelgoed) tegen waar de kinderen zich over verbazen. Wat een aparte lui zijn die Aziaten toch... We eten veel te veel bij de Mac, waarvan later weer spijt en Olaf koopt nog een leuk jasje. We chillen nog even in het appartement en gaan daarna op pad om naar de lasershow te gaan kijken. Elke avond om 20 uur is er op de gebouwen van Hong Kong Island een lasershow.  Vanaf de Kowloon kant kijk je dan zo over het water naar Hong Kong Island. Ook hier ziet het zwart van de mensen. Philein kan op Olaf zijn nek om wat te zien en Belle klimt op een prullenbak. Luc kijkt z’n ogen uit en vindt dit echt een gave stad! Na de show gaan we op zoek naar een restaurant. We lopen langs Prada, Rolex, Gucci. Je kan het zo gek niet bedenken elk exclusief merk is hier te vinden. Maar een restaurant is moeilijk te spotten in al die hoge gebouwen. Uiteindelijk komen we bij een Mexicaan terecht. Zoo dat is wel even wennen die Hong Kong prijzen, vooral als je net uit Vietnam komt waar de prijzen heel erg laag zijn... Moe van alle indrukken duiken we lekker ons bedje in.