Snorkelen bij de Cham Islands

28 juli 2018 - Hoi An, Vietnam

We varen met een grote boot met zo’n 50 toeristen de haven uit op weg naar onze eerste snorkel locatie. Remco en Sophie gaan een proef duik maken en krijgen de eerste instructies op de boot. Wat hangt er toch altijd een gezellig relaxed sfeertje op zo’n boot met duikers. Ook deze instructeurs, veelal, Engelse en Australiërs, hebben humor en zijn gezellig. Alles is goed geregeld. Bij de eerste locatie springen we gewapend met snorkel en vinnen de boot af. Al snel merken, vooral Philein en Belle, dat er allerlei prikkende beestjes in het water zitten. Het water is heel troebel en zit vol met ieniemienie kwalletjes. Dit is heel vervelend en niks voor de meiden. Snel zwemmen we weer richting de boot. Hopelijk is het bij de volgende snorkel plek beter. De kids vermaken zich door van bovenaf de boot, het water in te springen, zo’n 5 meter lager. Rem en Sophie vinden het duiken een super leuke ervaring. Bij onze tweede snorkel plek zwemmen 3 hele grote kwallen. Zo groot heb ik ze nog nooit gezien. De meiden blijven op de boot en wij snorkelen lekker rond, de kwallen in de gaten houdend. We zien leuke vissen en mooi koraal. Het is heerlijk om een dagje op het water te zijn. En extra leuk om dit met elkaar te doen. Om de beurt zitten de meisjes bij Fleur of Sophie op schoot, zwemmen met Olivier of een potje kaarten met elkaar. Echt super gezellig!! S’avonds gaan we voor de laatste keer in Vietnam met z’n allen eten. We zoeken een leuk restaurantje op in de buurt. Het is er erg druk en er wordt gezegd dat we wel erg lang moeten wachten op het eten. Dat vinden wij niet erg en uiteindelijk blijkt dat wat voor een Vietnamees lang is, wij eigenlijk best snel vinden. Er wordt weer veel gekaart, lekker pizza gegeten en wij eten heerlijk Vietnamees. Het is weer een gezellige avond met elkaar. Dan nemen we uitgebreid afscheid, wij gaan morgen naar Hong Kong en zij blijven heerlijk nog 2 weken in Vietnam.

1. At Verschoor:
    31 juli 2018
    Fantastisch te lezen dat jullie het zo enorm naar het zin hebben
  2. Natalie:
    1 augustus 2018
    Ha Mel je bent lekker bezig geweest, leuk om te lezen en zooo herkenbaar. Ik weet niet waar jullie precies zijn, wij zitten nu in de trein en dit is een echte beproeving tussen de Vietnamezen en niet echt schoon zeg maar. In ieder geval veel plezier nog en een goede reis en super dat we een deel van ons avontuur met elkaar konden delen. Gaan thuis maar snel voor At en El Vietnamees koken!