Schattig Hoi An met mooie lampionnetjes!

26 juli 2018 - Hoi An, Vietnam

We hebben hier super lekker geslapen. Het ontbijt is heerlijk met lekker veel fruit. We kunnen hier gewoon een fiets pakken en op pad gaan. Dat is echt ideaal overal. Belle wil heel graag met Olivier zwemmen dus de kids gaan naar hen toe en wij pakken de fiets om de buurt te verkennen. We fietsen met Rem en Naat door het oude centrum. Het centrum is heel erg leuk, met kleine straatjes vol gehangen met lampionnen en oude gebouwen met leuke geveltjes.  We besluiten een snorkeltrip te boeken voor overmorgen. S’middags fietsen we met z’n allen naar het strand van Cua Dai. Hier komt gelijk een man op ons af om geld te vragen voor het parkeren van de fietsen. We hadden al gehoord dat dat vaker gebeurt in Vietnam. We fietsen door en gaan lekker lunchen bij een strandtent. De kids vermaken zich in de zee en spelen een spelletje kaarten.Wat heerlijk om bij de zee te zijn. Oof gaat de zee in met zijn t’shirt nog aan en gaat op pad om een nieuwe te kopen. Hij komt terug met het lelijkste t’shirt ooit🤣😂 Terug weer op de fiets, meisjes achterop, tussen al het toeterende verkeer door. Tijn z’n ketting vliegt er nog af, gelukkig kan Olaf het snel maken.

S’avonds gaan we eten in het oh zo gezellige schattige oude centrum van Hoi An. De kids met tegenzin, ze zijn best wel moe namelijk. We wurmen ons tussen het drukke verkeer door, kunnen het juiste straatje niet gelijk vinden, anders ziet er toch anders uit in het donker☺️ Als we dan aankomen op het juiste punt, is het één grote chaos van massa’s mensen waar ook nog eens toeterende scooters tussendoor rijden. Dit was toch vanmorgen een heel leuk relaxed stadje? In alle chaos probeert Mel haar fiets te parkeren waar een mevrouw een belachelijk hoog bedrag voor vraagt😉 en boos aan haar fiets begint te trekken omdat Mel daar iets over zegt. Ondertussen springt er bij Tijn een Chinees achterop zijn fiets, pakt hem om zijn middel vast om met Tijn op de foto te gaan. Aaahhhh snel weg hier....  Uiteindelijk parkeren we de fiets in een steegje. Wij worden al gek hier, laat staan hoe de kids zich voelen. Het wordt ons dan ook niet in dank af genomen dat we hier heen zijn gegaan, begrijpelijk!! Ondertussen hebben we wel trek gekregen. Gelukkig vinden we vrij snel een restaurantje waar we een heerlijke pizza en andere lekkere westerse dingen kunnen eten. Luc besteld een pannenkoek met chocola zonder banaan. En krijgt er één met banaan zonder chocola😂communicatie blijft lastig hier. Gelukkig vindt Luc ‘m met banaan ook erg lekker. Na het eten snel weer naar huis. Pfff dat was een hele ervaring! Welterusten, schattig Hoi An met je mooie lampionnetjes!

1. At Verschoor:
    31 juli 2018
    Leuk een stad met die ballonnetjes, wij hebben in Deventer allemaal straten volgehangen met gekleurde parapluutjes