Kong

20 juli 2018 - Ninh Binh, Vietnam

Gisteren na aankomst op deze mooie plek hebben we heerlijk gezwommen, lekker gegeten en kwam Oof erachter dat hij het poolen nog steeds niet verleerd is. De baas van het park uirgedaagd en nog verslagen ook. Bleek eenmalig want de man kon dit als eigenaar van de pooltafel niet laten gebeuren, daarna dus twee keer verloren.

Er hangt hier een hele gezellige sfeer, de familie hier is reuze aardig. Zoals eigenlijk overal het geval is.

Vandaag op pad geweest om de mooie omgeving te bekijken. Begonnen bij de Mua Caves waar we 500 treden omhoog gelopen zijn om van een schitterend uitzicht over Tam Coc te genieten. Het was wel even zweten maar dan heb je ook wat. Tot ongenoegen van iedereen wilde Mel alleen maar mooie foto’s maken, het liefst met iedereen erop. Daarna een boottocht gemaakt in An Trang. Waar je met bootjes roeiend door de bootmevrouw door het mooie gebied vaart . Wat begon met een  . . . boottocht volgens Luc (hij heeft hier n beetje last v n ochtendhumeur / jetlag) eindigde op de filmset van Kong. En bleek het toch wel supergaaf te zijn, om met je hoofd plat op de bankjes, onder hele lage grotten door te varen. Bijna niemand spreekt hier Engels, dus geen idee waar we waren..... werden we uit de boot gezet op een eilandje tussen al die mooie kalksteen bergen. Na een stukje lopen belandden we op de plek waar de film Kong was opgenomen. Tijn en Luc herkende dit meteen en zo liepen we ineens door het dorpje met plaggenhutten wat voorheen de filmset is geweest. Toch wel cool zo’n boottocht 😉

Als afsluiter stond er nog het grootste tempelcomplex van Vietnam op het programma. Philein en Belle vonden het echt wel genoeg geweest en wilde alleen nog maar zwemmen. Het plan was; eventjes snel erdoorheen lopen om vooral de grote bronzen buddha te bekijken en dan linea recta het zwembad in. Niet wetende dat het complex 4 km groot was en die buddha ergens aan het einde stond. Gelukkig vonden Tijn en Luc het wel interessant en zo is er altijd wel iemand die je blij kan maken.

Op de terugweg staan er een aantal verkopers langs de weg met geroosterde geit. En niet zoals wij gewend zijn met een hele ham, nee hier staan ze gewoon in z’n geheel met kop en poten er nog aan.

Compleet doorweekt, niet van de regen maar zoo warm is het vandaag zijn we daarna het zwembad ingedoken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. At Verschoor:
    22 juli 2018
    Dat poolen ging toch niet om geld, want dan begrijp ik je eerste winst wel. Net als bij balletje balletje. Jullie maken een indrukwekkende reis zeg. Groetjes