Paradise cave

23 juli 2018 - Phong Natural Heritage Area, Vietnam

Na regen komt zonneschijn! De kids beginnen de dag met een duik in het zwembad, Oof neemt nog wat pillen en dan gaan we op pad om een stukje van het national park te beleven. Na alle regen zijn er vandaag maar 2 dingen geopend, de botanical garden en de paradise cave.  We hebben een taxi voor de hele dag gehuurd. We beginnen met een wandeling door de botanical garden naar een waterval waar we kunnen zwemmen. Daarna rijden we over de Ho Chi Min trail,met super mooi uitzicht, naar de paradise cave.  Daar aangekomen rijden er weer van die stomme golfkarretjes om je naar de grot te brengen. Dat zien de kids wel zitten, maar Mel vindt het belachelijk. Je bent in de jungle en gaat naar een grot, dat doe je niet in een golfkarretje. Mokkend beginnen we te lopen, het is warm en toch wel wat verder dan gedacht. Uiteindelijk zijn we er.....of toch niet? Oh nee, vanaf hier begint het eigenlijk pas en moeten we nog 500 meter omhoog lopen om bij de grot te komen. Philein en Belle hebben het helemaal gehad! Mel heeft spijt van het golfkarretje🙈 Met wat pauzes tussendoor is het gelukt om boven te komen. We gaan de grot in over houten trappen en paden die ze gemaakt hebben voor alle toeristen. De meiden zien de trap naar beneden en gaan echt niet die trap af om hem daarna weer omhoog te nemen. Ze vragen zich zowiezo af wat er leuk is aan een grot. Dus splitsen we ons op om om de beurt te gaan kijken. Ik begrijp wel waarom deze grot Paradise Cave heet. Het is net een sprookjeswereld met overal stalagmieten en stalactieten. De ene nog mooier of groter dan de ander. We lopen er tussendoor over de houten balustrades en er komt geen einde aan. Niet normaal hoe groot deze grot is. En hoeveel miljoenen jaren het gekost heeft om zo te worden. De weg terug gaat gelukkig een stuk makkelijker. Beneden aangekomen koopt Mel snel een kaartje voor het golfkarretje en een ijsje.😊 S’avonds genieten we weer heerlijk van moeders kookkunsten  We gaan vroeg naar bed want morgen gaan we vroeg op pad om een jungle tour te gaan maken.

1. Annies:
    26 juli 2018
    Hahahaha hilarisch Oof
  2. At Verschoor:
    27 juli 2018
    Doen jullie een beetje voorzichtig met Philein en Belle. Foei om die kleine kinderen zo af te beulen. Veel plezier verder. Groetjes